Alla inlägg under november 2014

Arg

Av majjo - 30 november 2014 21:16

Jag är så arg. Arg för att jag drabbats av sjukdom. Arg för allt jag går miste om. Arg för ovisshet inför framtiden. Kommer jag någonsin få dansa igen? Kommer jag få besöka underbara Skottland igen, och kommer jag få resa till vackra Irland? Kommer jag kunna bli mamma? Arg. Jag är så ARG.

Av majjo - 30 november 2014 13:42

Igår skulle jag fixa lite hemma hos mig. Vet inte vad som hände men senare under dagen fick jag kraftig sjukkänsla i skallen. Förgiftningskänsla som gör att varje liten rörelse med huvudet gör symptomet värre. Har inte läst att detta är ett ME symptom någonstans, vad sjutton är det då??? Legat i sängen mer än 12 h inatt, lite bättre är det väl men jag vet inte hur mycket jag vågar röra mig.....helknäpp kropp :( och jag som vill gå på skansens julmarknad, och ja...vad som helst bara att inte ligga ner hela tiden. Livet måste ha mer att erbjuda än det här.

Av majjo - 28 november 2014 15:07

Igår kväll fick jag ett sammanbrott. Blev så frustrerad över ja...flera grejer...så tårarna sprutade, kroppen spända sig, samtidigt såg jag ett klipp från Jessica från World of one room. En tjej med svår ME, hon låg i mörkret och pratade med svag röst. Tårarna sprutade ännu mer. Efter denna urladdning fick jag extrem huvudvärk och på natten började jag känna mig supersjuk i hjärnan. Den mentala urladdningen hade blivit för stor. Att man inte ens kan få ha känsloyttringar utan att bli sämre. Så hela natten kändes det som om nån skakat om min hjärna och minsta rörelse kände jag mig jättesjuk. Fick smått panik av detta men det får jag ju inte få för då blir det värre! Nu har det värsta lugnat sig i alla fall, låg kvar i sängen till 14 tiden. Nu är det soffan som gäller. 

Av majjo - 27 november 2014 15:34

Sist jag fikade med mamma på cafe blev jag rätt dålig efteråt. Idag gick det bra utan något symptom.     Cykelcafeet ligger nära lägenheten och har så passande koppar!

Av majjo - 26 november 2014 15:27

Har tänkt att börja med gröna drinkar och smoothies...eller är det samma sak? Första drinken bestod av spenat, röda vinbär, blåbär, mandelmjölk, äpple. Ikväll tänkte jag prova på en avokadodrink.    

Av majjo - 25 november 2014 14:25

Har åkt på en halsinfektion, bränns i kroppen. Ungefär så det var när jag insjuknade för drygt 1 år sen. Blä. Jag som hade tänkt att gå över gatan och klippa mig den här veckan, mitt hår är superlångt just nu. Pappas halsduk är i alla fall färdigvirkad (bild). Fick akupunktur idag och han såg så glad ut när jag berättade att jag varit på restaurang i helgen :P   

Av majjo - 23 november 2014 16:04

Idag är jag bara ledsen. 

Av majjo - 22 november 2014 13:24

   

Igår var jag på restaurang för första gången sen jag blev sjuk för drygt 1 år sen. Jag kom lite senare när beställningarna redan var klara för att slippa onödig väntan. Varmrätt: kyckling med citrongräs och varma grönsaker + chili. Hade inga symptom alls under huvudrätten, sen efter ca 45 min började sjukkänslan/tryckkänslan i skallen komma smygande. Ljudnivån började bli störande också. Men envis som jag var skulle jag ha en drink, men de glömde min beställning så jag fick vänta länge på den. När jag väl fick den svepte jag den för då ville jag därifrån. MEN! Jag klarade det! Och det känns rätt okej dagen efter. Vila idag.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28
29
30
<<<
November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards